Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΠΕΦΤΟΥΝ, ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΟΑΣΘ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ!

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΟΑΣΘ

Την περίοδο που ο ελληνικός λαός στενάζει από τη φτώχεια και την ανεργία, οι τιμές των εισιτηρίων στον ΟΑΣΘ αναμένεται να αυξηθούν. Οι αυξήσεις αυτές προβλέπονται από τα μνημόνια, τα οποία μετατρέπουν τον ελληνικό λαό σε έρμαιο των ντόπιων και ξένων συμφερόντων. Το ρόλο του διεκπεραιωτή αυτών των εκτιμήσεων ανέλαβαν τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών, τα οποία σε αγαστή συνεργασία με τη διοίκηση των μεγαλομετόχων του ΟΑΣΘ ανακοίνωσαν αύξηση κατά 20-30% στα εισιτήρια από την 1η του Οκτώβρη.
Συγκεκριμένα: Το εισιτήριο των 0,80 € αυξάνεται στο 1 €, των 0,90€ στο 1,20 €, ενώ θεσπίζεται και εισιτήριο τριών διαδρομών στο 1,5 €. Στις γραμμές του δήμου Λαγκαδά το εισιτήριο αυξάνεται στα 2 €. Επίσης, καταργείται το ημερήσιο εισιτήριο των 4 €, ενώ το εισιτήριο για το αεροδρόμιο θα ανέλθει στα 2,00 € (1,00 € το μειωμένο). Τα μειωμένα εισιτήρια θα έχουν τη μισή τιμή, δηλαδή των 0,40 € αυξάνεται στα 0,50 € και των 0,50 € στα 0,60 €. Να σημειώσουμε εδώ, ότι τα εισιτήρια των διπλών διαδρομών δε θα έχουν πλέον χρονικό όριο τα 90 λεπτά της ώρας, αλλά τα 70. Τέλος, η μηνιαία κάρτα θα παραμείνει ως έχει.

Βέβαια, το πηγάδι των προβλημάτων με τον ΟΑΣΘ δεν έχει πάτο. Σε πολλούς είναι γνωστές οι συχνές βλάβες στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, τα περισσότερα από το καλοκαίρι έμεναν ή και συνεχίζουν (;) να μένουν παροπλισμένα -σύμφωνα με δήλωση μέλους του ΔΣ του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ - καθώς δεν υπήρχαν ανταλλακτικά για τις επιδιορθώσεις. Το μειωμένο κόστος λειτουργίας του οργανισμού (μέσα σε αυτό είναι και οι επικείμενες μειώσεις κατά 5% στις απολαβές των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ) έχουν ως αποτέλεσμα τα δρομολόγια να ελαττώνονται αισθητά. Σε αυτά μπορούμε να προσθέσουμε τα οχήματα τριακονταετίας με ξεχαρβαλωμένες θέσεις και χωρίς κλιματισμό. Κι όποιος θελήσει να μείνει έξω λίγο μετά τα μεσάνυχτα θα πρέπει να πάρει ταξί ή να περιμένει ως τις 05:00, καθώς το νέο ωράριο δρομολογίων είναι από τις 05:00 έως τις 24:00 (με εξαίρεση το 78Ν). Για το τελευταίο έκανε μια νύξη ο κατά τα άλλα «εναλλακτικός» και «δυναμικός» Δήμαρχος Γ. Μπουτάρης στον Πρόεδρο του ΟΑΣΘ Χ. Στεφανίδη, ο οποίος όμως «ξέχασε» μέσα στη «ριζοσπαστικότητά» του να θίξει και το μείζον θέμα της αύξησης των τιμών των εισιτηρίων.
Χρήσιμο να δούμε τα έσοδα του ΟΑΣΘ τα τελευταία χρόνια. Το σύνολο των επιχορηγήσεων που καταβλήθηκαν στον ΟΑΣΘ την περίοδο 2003-2011 ανήλθε σε 1 δισ. ευρώ περίπου. Την ίδια περίοδο οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ εισέπραξαν 126 εκατ. ευρώ, ενώ μόνο για την τριετία 2009-2011 (την περίοδο της οικονομικής κρίσης, κατά την οποία έγινε και η τελευταία αύξηση στα εισιτήρια, όπου από τα 0,60 € διαμορφώθηκε στα 0,80 €) το επιχειρηματικό κέρδος τους ανήλθε σε 49 εκατ. ευρώ. Η ετήσια κρατική επιχορήγηση αυξήθηκε την περίοδο 2003-2011 κατά 93% (από 62.758.003,44 σε 121.180.587,58 ευρώ). Την ίδια περίοδο, τα ετήσια έσοδα του ΟΑΣΘ παρέμειναν σταθερά μέχρι το 2010 (περίπου στα 50 εκατ. ευρώ) και μόνο το 2011 αυξήθηκαν κατά 10 εκατ. ευρώ (60.769.140,26 ευρώ) λόγω της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων.
Από όλη αυτήν την ιστορία ζημιωμένος θα βγει ο λαός της Θεσσαλονίκης, οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι νέοι και οι συνταξιούχοι. Δηλαδή, εκείνα τα κομμάτια της κοινωνίας που έχουν φορτωθεί εδώ και μια πενταετία τα βάρη της καπιταλιστικής κρίσης. Οι μειώσεις μισθών-συντάξεων, η στέρηση του δικαιώματος στη δουλειά, την περίθαλψη και τη μόρφωση, τα χαράτσια, ο ΕΝΦΙΑ, η κρατική καταστολή και η φασιστικοποίηση της δημόσιας ζωής είναι μερικά από τα καθημερινά βάσανα που σφραγίζουν την καθημερινότητα της πλειοψηφίας του λαού. Κι όσο αυτός παραμένει απροετοίμαστος και ανοργάνωτος μπροστά στη συγχρονισμένη επίθεση της ντόπιας εξαρτημένης αστικής τάξης και τον ιμπεριαλιστών-πατρώνων της (ΕΕ, ΗΠΑ, ΤΡΟΙΚΑ ΚΑΙ ΔΝΤ), αυτοί θα συνεχίζουν ανενόχλητα το βάθεμα της υποδούλωσής του.
Γίνεται καθημερινά φανερό ότι για να μην περάσουν οι νέες αυξήσεις στα εισιτήρια, αλλά και οποιαδήποτε άλλα μέτρα, ο δρόμος είναι ένας, αυτός του μαζικού αγώνα, της διεκδίκησης και του Μετώπου Αντίστασης. `Ενας δρόμος δύσβατος κι ανηφορικός, με πίστη στις λαϊκές δυνάμεις και της συλλογικές αντιστάσεις του σήμερα, που θα μπουν φραγμός στην κυβερνητική πολιτική των αντιλαϊκών μέτρων και της ξένης εξάρτησης.

• Δωρεάν μετακινήσεις για τους ανέργους και τις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες.
• Ασφαλείς και φθηνές αστικές συγκοινωνίες για όλο το λαό.